Kochani, postaram się Wam w kilku słowach wyjaśnić czym są webinaria i jak się na nie zapisać.
Jeśli nigdy nie braliście udziału w spotkaniu online – możecie zobaczyć jak ono wygląda pod tym linkiem: http://mutyzm-wybiorczy.org.pl/index.php/materialy/
Jednak w tym nagraniu nie widać okienka rozmowy (celowo, aby nie pokazywać nazwisk uczestników).
Kiedy znajdziecie interesujący Was webinar – musicie dokonać rejestracji. Cały proces może na początku wydawać się dość skomplikowany, ale wierzę, że sobie poradzicie.

Na początek należy kliknąć w link, który zaprowadzi nas do formularza. Linki są udostępniane tu na stronie lub na grupie wsparcia: https://www.facebook.com/groups/mutyzmwybiorczy.reaktywacja/

A co dalej? Przeczytajcie komentarze pod zdjęciami. Myślę, że prościej się nie da wyjaśnić jak rejestrować się i dołączyć do szkolenia online (webinarium). Musicie podać tam:
Imię i nazwisko (prawdziwe, bo takie będzie na certyfikacie, upewnijcie się, że nie ma literówek)
Adres mailowy (podobnie, ważna jest każda litera!)
Następnie trzeba wyrazić zgodę zgodnie z RODO (tu w wersji skróconej).
Często na tej stronie jest opis wydarzenia, cena oraz numer konta do wpłaty. Numer konta dobrze jest już teraz zapisać lub wrócić do tej strony ponownie klikając na link wydarzenia.
Numer konta nie jest wysyłany w odrębnym mailu.


Przykład prawie prawidłowo wypełnionego formularza (zapomniałam kliknąć na zgodę, ale formularz sam się o to dopomni).
Klikamy na rejestruj i czekamy na maila…

Jeśli nie dostaniecie maila – polecam zarejestrować się jeszcze raz. Czasami warto spróbować z innym mailem jeśli kolejna próba się nie powiedzie (zdarza się sporadycznie)


Nie wiem sama czy te maile dostaniecie po pl czy po angielsku (czy to wina mojej lokalizacji, czy ustawień).

W każdym razie tutaj macie już numer pokoju (room ID) oraz informację, że otrzymacie email potwierdzający rejestrację. W przypadku webinariów odpłatnych – potwierdzenie otrzymacie po dokonaniu wpłaty (zaksięgowaniu na koncie Fundacji).
Teraz Wasz ruch – opłaćcie webinar, a jeśli zostało już mało czasu – prześlijcie potwierdzenie wpłaty na adres: szkolenia@mutyzm-wybiorczy.org.pl


Po potwierdzeniu rejestracji otrzymacie drugi email.
Teraz wystarczy kliknąć w podany link i gotowe. Pamiętajcie, aby być 15 minut wcześniej, aby mieć czas na ewentualne problemy techniczne. Często nie jesteśmy wstanie pomóc osobom, które się spóźniają.

Tutaj widać również token – to taki numer przydzielony każdemu uczestnikowi. Czasami jest potrzebny, aby dostać się do pokoju, wiec warto wiedzieć, że on znajduje się w tym mailu.

 


 

Poczekalnia.
Zanim zacznę spotkanie – uczestnicy są w poczekalni.
Czasami są tam informacje dotyczące spotkania.
Teraz trzeba tylko czekać.
Staram się otwierać pokój 15 minut przed spotkaniem. Warto się nie spóźniać.
W górnym roku możecie zmienić język, ale u Was chyba powinien być z automatu polski (albo się nie znam)

 

 


Tak wygląda pokój jeszcze bez uruchomionej prezentacji.


W ustawieniach (Settings) znów pokazało mi różne języki, ale przyznam szczerze, ze nie zmieniło mi na polski w aplikacji na tablecie.
Na komputerze pokój wygląda ciut inaczej.

 

 


Możecie rozmawiać na czacie (chat).
Fajnie jest kiedy podczas spotkania piszecie do mnie.
Jednak nie jestem w stanie czytać długich opowiadań. Jeśli macie pytanie dotyczące innych tematów niż te poruszane na spotkaniu – napiszcie na grupie.


Na tablecie można ukryć boczne menu. Wtedy prezentacja jest większa.

 


Boczne menu zaznaczone czerwoną obwódką. Aby je ukryć lub pokazać wystarczy wykonać ruch palcem w lewo/prawo.


Tak wygląda uruchomiona prezentacja bez menu bocznego.


Jeśli korzystacie z aplikacji w telefonie lub tablecie (clickmeeting.pl) to zapisując się na spotkanie klikacie na “uczestnik”


Jeśli nie zapisaliście się z linku, musicie podać ID wydarzenia (ten numer, który się pojawił po rejestracji)


Należy go bez błędu przepisać 


Zdarza się, ze ktoś próbuje kolejny raz rejestrować się z tego samego maila – to nie jest możliwe.
Jeśli rejestrowałeś się dawno temu i nie możesz odszukać maila lub przypadkiem go usunąłeś możesz poprosić o ponowne wysłanie.


Pojawi się taki komunikat. Czasami maile trafiają do innych skrzynek niż “główna”, czasami mogą być w spamie, wiec warto poszukać zanim napiszecie do nas informację, że go nie dostaliście.

I to by było na tyle! Poradnik dotyczący spraw technicznych – niebawem.  Generalnie większość tabletów, smartfonów, laptopów i komuterów obsługuje webinaria, ale o detalach opowiem niebawem.
Wasza Ania Strzelecka

 

Leave a Comment